Cases > BBQ Experience Center

Making it roasted

Bbq experience center desktop filter overzicht

klant

BBQ Experience Center is de marktleider op het gebied van barbecue’s en, accessoires, maar hun doel is het maken en laten bereiden van mooie gerechten. Dit doen ze doordat het team wordt ondersteund door echte koks, met echte ervaring. In de winkel, bij hun talloze workshops en door het aanbieden van honderden recepten.

vraagstuk

BBQ Experience Center was op zoek naar een stabiele e-commerce partner om samen mee hun doelen te bereiken. Zij zochten niet alleen stabiliteit, maar ook een partij die samen met hun meedacht over een ultieme barbecue ervaring online te brengen.

Het meest toffe aan samenwerken met BBQexperiencecenter is dat we elke keer weer toffe dingen mogen bedenken die dan constant het licht zien. Doordat het echt een club is die beleving hoog in het vaandel heeft staan, hebben wij het genoegen te kunnen werken met hoogstaande fotografie en content en een team wat innovatie omarmt!

Joep Rongen

Foto van Joep voor case Bbq Experience Center

Een goede langdurige samenwerking

Wij zijn inmiddels jarenlang partner van bbqexperiencecenter.nl en zitten wekelijks tussen de barbecues om mee te sparren met het steeds groeiende marketingteam, op zoek naar nieuwe ideeën om marktleider te blijven en hun steeds groter wordende doelgroep te voorzien van een goede e-commerce ervaring.

Bbq Experience Center BBQ icoon

Meer dan 1000 workshopboekingen per jaar via de site

Bbq Experience Center icoon winkel

Complete integratie met 3 winkelvoorraden en magazijn

Bbq experience center mobile filters
Bbq experience center workshop pagina mobile
Bbq experience center mobile checkout
Bbq experience center sidebar custom bezorging

mobile first

Ontdek unieke features

  • wesley singh, cro specialist, bbqexperiencecenter

    BBQ Experience Center optimaliseert met data en lef.

    Samen met CRO-specialist Wesley Singh werkt het team continu aan datagedreven groei. Hypotheses worden onderbouwd met onderzoek en getest vóór livegang. Twize ondersteunt in de technische uitvoering én denkt actief mee in strategie en design.

    📈 Benieuwd hoe deze samenwerking eruitziet in de praktijk?
    👉 Lees het volledige interview

    Bbq Experience Center mobile responsiveBbq Experience Center favorieten met achtergrond
    BXC favorieten opslaan desktop
    Bbq Experience Center agile werken met Asana
    Bbq Experience Center checkout desktop
    Bbq Experience Center filteroverzicht desktop

    wishlist

    Opslaan voor later? Dat kan

    Wat is nu fijner dan even een paar recepten op te slaan voor komend weekend als je de barbecue weer aansteekt? Of een leuke wensenlijst te maken voor jouw verjaardag en die te delen met je vrienden? Wij ontwikkelden een custom wishlist-module, zodat we mensen, naast het bieden van een favorietenfunctionaliteit, ook een betere cross-sell aanbieding kunnen doen in hun customer journey.

    agile werken

    Samen werken naar hetzelfde doel

    Hoe stroomlijn je 1000 issues op een backlog als je BBQexperiencecenter als klant overneemt? Precies! Met agile sprints. Door meerdere sprints in een jaar te doen, met een dedicated product owner, staat het team van BXC op het juiste moment paraat en kunnen we tientallen features, bugs en innovaties in 1 keer live zetten, zonder de productieomgeving te vaak te moeten aanraken.

    custom checkout

    Zorgeloos afrekenen

    Een checkout die zowel duidelijk is in de soms complexe materie, maar ook totaal geen belemmering geeft in het afrekenproces. Door gemakkelijk in te loggen, verzendmethodes te kiezen en een duidelijke betaalmodule is deze nieuwe checkout verantwoordelijk voor 5% meer conversie.

    instant filter- en zoeksysteem

    Meteen vinden wat je zoekt

    Filters die langzaam werken of een zoekmachine die niet vindt wat je zoekt, waren een doorn in het oog van ons en BBQExperiencecenter. Wij ontwikkelden de snelste manier van filteren en zoeken door gebruik te maken van Elasticsearch bovenop WooCommerce. Een unieke combinatie, waarmee de vindbaarheid van de producten met 30% werd verhoogd!